پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227035
نبايد زوج را مجبور به باروري کرد
تاریخ انتشار : 1395/08/24 11:14:56
نمایش : 1142
ميلاني گفت: يکي ديگر از باورهاي اخلاقي که زوجين نابارور را دچار مشکلات مي کند اين است که وقتي زوج داراي مشکلات در زندگي روزانه است اطرافيان فشار مي آورد که بايد بچه دار شوند تا مشکلات زندگي حل شود در صورتي که نبايد زوج را مجبور به باروري کرد و بايد تمام اختيارات را به عهده خودشان گذاشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر حوريه شمشيري ميلاني در آستانه برگزاري نهمين کنگره تازه هاي باروري و ناباروري و اولين کنگره بين المللي ناباروري مردان، اظهارداشت: بعد از اينکه در بحث زنان کارهاي بسياري انجام شد مشاهده شده که فقط درمان موثر نيست و بايد در بحث پيشگيري هم کار کرد و راهي براي افزايش بهبود زندگي زنان و خانواده انديشيد.

وي افزود: ظواهر زندگي با سرعت بسياري در حال تغيير است و بنابراين ما در حال حاضر سطح زندگي خوبي نداريم و يکي از مواردي که در اين کنگره مطرح است سلامت مردان است و خوشبختانه در سالهاي اخير بر سلامت مردان هم تاکيدات فراواني شده و بر روي اين موضوع در اين کنگره بيشتر کار خواهد شد و چند پنل را در دستور کار قرار داده ايم. يکي از معضلات ناباروري مردان فشارهايي است که مرد ناباور تحمل مي کند و همچنين مشکلات روحي و رواني که وارد مي شود.

اين جراح و متخصص زنان تصريح کرد: بر همين اساس ما در مردان باورهايي داريم که شفا بخش نيست و زوج نابارور زير ذره بين قرار مي گيرد.

عضو هئيت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، گفت: يکي ديگر از باورهاي اخلاقي که زوجين نابارور را دچار مشکلات مي کند اين است که وقتي زوج داراي مشکلات در زندگي روزانه است اطرافيان فشار مي آورد که بايد بچه دار شوند تا مشکلات زندگي حل شود در صورتي که نبايد زوج را مجبور به باروري کرد و بايد تمام اختيارات را به عهده خودشان گذاشت. با اين طرز فکر فقط مشکلات زيادتر خواهد شد و با متولد شدن نوزاد وي وارد يک محيط استرس زا خواهد شد و امروز بايد قبول کرد که تمام هويت فرد به بچه دار شدن نيست.

ميلاني افزود: فرهنگ زندگي ما به اين صورت است که حق همه چيز را براي خود مي خواهيم در صورتي که وقتي شخص مبتلا به بيماري هاي خاص نظير سرطان، ايدز و يا بيماري هاي ديگر است و اينکه آگاهي دارد که زمان زيادي براي زنده ماندن ندارد، صاحب فرزندي مي شود و تنها هدفش بچه دار شدن است و مسئولانه بچه دار نمي شود در صورتي که بايد قبل از بچه دار شدن تمام جوانب و مراحل زندگي و آينده کودک را در نظر بگيرد.

وي گفت: بحث ديگري که در اين کنگره قابل بحث است اين است که فردي که مبتلا به سرطان است براي اينکه بتواند در اينده بچه دار شود قبل از شيمي درماني تخمک يا اسپرم فرد را فريز مي کنند و بعد از شيمي درماني و بهبود به فرد منتقل مي کنند و وي صاحب فرزند مي شود و تبعات ناخوشايندي نخواهد داشت و شخص هم صاحب فرزندي سالم خواهد شد.

ميلاني ادامه داد: در بارداري بدن مانند يک تيم ارکستر عمل مي کند و براي بارداري بايد تمام اعضاي بدن بايد مورد کنترل قرار گيرد و هر فردي که قصد بارداري دارد بايد قبل از  بارداري مشاوره و مراقبت هاي قبل از بارداري را انجام دهد.

وي افزود: با توجه به برگزاري نهمين کنگره تازه هاي باروري و ناباروري و اولين کنگره بين المللي ناباروري مردان در روزهاي ۲۶ تا ۲۸ آبان ۹۵ در دانشگاه شهيد بهشتي سياست کلي ما بر اين است که هر سال بر روي يک مسئله کار شود و زير ذره بين قرار گيرد و طي سه روز کار علمي و جدي را انجام دهيم.

اولين کنگره بين المللي ناباروري مردان داراي ١٥ امتياز بازآموزي جهت پزشکان عمومي و متخصصان اورولوژي، زنان و زايمان و ساير رشته هاي مرتبط است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html